Fegyencedzés sajátosan

PiskótaSaláta

PiskótaSaláta

...sokadik hét 15.11.16. (S)

2015. november 16. - Paraphone

A fegyencedzés filozófiájának egyik lényegi eleme, hogy "hagy mindig egy kicsit a bankban!". Na, én most hagytam. Azt hiszem, egy alkalom bejegyzése elmaradt, de ettől függetlenül vajmi kevés mentségem van a közel egy hónapos (vagy több?) résre a programban.



Viszont, történtek azóta érdemi előrelépések is, pl konzultáltam a dologról H.Zoltán cimborámmal, aki legutóbb, mikor aktívan fegyencedzett, az ötös (vagy hatos?) szintig jutott el.
Érdemes rá hallgatni, mert kb egyidősek vagyunk, és egyforma magasak, tehát a problémáink és a megoldásaink hasonlóak - annyi kis difivel, hogy ő versenyszerűen kézilabdázott fiatalkorában, mellé kosarazott, vizilabdázott, búvárkodott, etc etc.

Az egyik tippje általános volt: azt mondta, az elején nem kell megijedni, bátran lehet akár kéthetente is ugrani egy szintet, a harmadik szint még mindig relatíve könnyű egy edzetlenebb embernek is.
A másik a guggolás első lépésével volt kapcsolatos, (eml.: guggolás gyertyaállásban). Mondtam, hogy ez nekem mármár légiakrobatika, meg se tudom basszus rendesen tartani magam függőlegesen, azt mondta, hogy a FE 165 cm-es, max 80 kilós emberekre van optimalizálva; szóval pl ezt a lépést egészen bátran kihagyhatom, ha nem megy, kár vele szenvedni, simán kezdjem el a guggolást a második lépéssel.

S lőn.

Még annyi van, hogy pár hete elkezdtem egy gyulladáscsökkentő-kúrát, és a hátam annyival jobb azóta, hogy a különbség zongorázható, szóval úgy látszik, hogy a B-vitamin+magnézium azért nem ért sokat, mert nem idegi bajom van, hanem valami izomgyulladás.
Továbbá november eleje óta sokkal szigorúbban és következetesebben fogyózok, mivel felbosszantott, hogy októberben felkaptam majdnem négy kilót... A mottóm: gyümölcsSali! :) Szerencse, hogy szeretem.

Fekvőtámasz Első lépés, első edzéscél (1/1)

Semmi extra, a csuklóízületeim feszülnek, dehát az ízületeim szarok ugye. Még. Most.
2 sorozat/10 ismétlés

Lábemelés Első lépés, első edzéscél (1/1)

Miután a hátam jobb, ezért egyre szabályosabban tudom csinálni a gyakorlatot. Ez viszont azzal jár, hogy a súlypontom hátrébb kerül, és mikor a térdeimet felhúzom hasig, nem ritkán hanyatbillenek a székkel. Nagyon bosszantó, és kizökkent, megint végigpróbálgattam a lakás összes ülőfelületét (kell szereznem egy börtönpriccset), végül a gáztűzhely-annak nekitolt egyik konyhai szék-annak nekitolt másik konyhai szék lett a nyerő.
A csípőmnél a combcsontjaim ízületei ijesztően recsegnek minden alkalommal, pedig egy hete szedem a Béres Porcerőt (amivel kapcsolatban többen megnyugtattak, hogy szart sem ér, aszpikot kell enni, meg olajos halat.)
2 sorozat/10 ismétlés

Guggolás Második lépés, első edzéscél (2/1)

Bicska guggolás a pontos neve a gyakorlatnak.
Alkalmatos szék (esetemben egy mély karosszék) előtt megállás, derékból lehajolás a székig, nyújtott karral karfára támaszkodás. Ebből lassan, eleinte csak lábbal, utána karokkal beguggolás addig, míg a vádli és a comb összeér, lassan vissza.
Sokkal jobban, könnyedebben megy, mint az elődje. Ez így jó lesz.
2 sorozat/10 ismétlés

Húzódzkodás Első lépés, első edzéscél (1/1)

Semmi extra, könnyen ment.
2 sorozat/10 ismétlés

Sali voltam/vagyok, de a széles tömegeknek megemlítem, hogy Piskóta is csinálja ám a jógát, azt a bizonyos 30 napos kihívást, a mai a 9.(?) napja zsinórban, munka meg minden mellett, néha kicsit kivan, de megsüvegelendő a kitartása és az eltökéltsége. (Csak elkutyulta a jelszavát, ezért nem tudja az élményeit megosztani.)

A bejegyzés trackback címe:

https://piskotasalata.blog.hu/api/trackback/id/tr68083964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása