Fegyencedzés sajátosan

PiskótaSaláta

PiskótaSaláta

Első hét (S)

2015. október 09. - Paraphone

Ahogy azt leírtam, nekem erősen tanácsos a legalapabb alapoktól kezdeni az edzést.
(Eddig nem mondtam, de nyilvánvaló: nem árt, ha valaki a blog olvasásakor tisztában van a fegyencedzés lényegével, és az sem árt, ha konkrétan az eredeti könyvet birtokolja, és olvasta. Sokat fogok locsogni, de nem szándékszom mindent túlragozni, van, hogy csak utalni fogok a könyvre.)



Evidens módon az edzésprogramok fejezetben a "Friss hús" fantázianevű, kimondott kezdőknek javasolt programot céloztam meg.
Ez így fest:
Hétfő:
fekvőtámasz (2-3 edző sorozat)
lábemelés (2-3 e.s.)
Péntek:
guggolás (2-3 e.s.)
húzódzkodás (2-3 e.s.)

No, hát ez nálam úgy nézett ki, hogy mára (azaz péntekre) torlódott össze az egész heti. Feszes, nagy önfegyelemről árulkodó kezdés, igaz? :)

Fekvőtámasz Első lépés, első edzéscél (1/1)

Fekvőtámasz falnál a pontos neve a gyakorlatnak.
Ez kb úgy néz ki: szembeállás egy szabad felülettel, lábak összezárva, test függőleges, karok kinyújtva a falig. Lassú nekidőlés homlokérintésig, majd lassú karkinyújtás vissza, 10*. A sarok végig a talajon, a tenyér végig a függőleges felületen marad, test egyenes marad.
Egyszerűnek hangzik - és igazából az is.
Mókás adalék, hogy én egy bútorokkal és nyílászárókkal telezsúfolt panellakásban lakok, a magam 2 méterével. Korántsem volt egyértelmű, hogy hol találok szabad felületet?? Végül az előszoba, és a bejárati ajtó lett a nyerő.
Maga a gyakorlat tényleg könnyű, de már 10 után érzi az ember, hogy vannak a karjában izmok, valahol, a zsír alatt szunnyadva.
1 sorozat/10 ismétlés
2/20 illett volna, de mint mondtam, kicsiben és lassan kezdem.

Lábemelés Első lépés, első edzéscél (1/1)

Térdfelhúzás a pontos neve a gyakorlatnak.
Ágyra, székre leül, annak peremében a combok alatt megkapaszkodik. Láb összezárva, sarkok a földön, test egyenes. Térdek mellkasig felhúz, levegő kifúj, mellkasnál megtart, lassan visszanyújt, belélegez.
Ezzel két problémám akadt: az egyik, hogy fáj a derekam, pl előrehajolni alig tudok, tüsszentéskor összerándulok, ilyesmik. Mindegy, buddhai összpontosítással ezen átlendültem. A nagyobb baj a már említett panellakás versus hosszú ember témakör.
Eleve: az ágy széle dolog csak a börtönben működik, ugyanis a matracrész süpped, a keret rész meg vág. A székek többsége szintén nem jó, mivel támlával rendelkeznek. Ha a támla a hát mögött van, akkor nem lehet egyenesen hátradőlni, ha valamelyik oldalon, akkor az azonoldali kézzel nem lehet rendesen kapaszkodni.
Véletlenül szerencsém volt, mivel a konyhai székeimnek nincs támlájuk, így ezt a gyakorlatot ott hajtottam végre.
Számomra jóval nehezebb, remegősebb, szakadozottabb volt, mint akár a fekvőzés, ezzel beláthatóan lassabban fogok tudni haladni.
1 sorozat/10 ismétlés
2/20 helyett.

Guggolás Első lépés, első edzéscél (1/1)

Guggolás gyertyaállásban a pontos neve a gyakorlatnak.
Hanyattfekvés, térdhajlítás. Lábakat levegőbe felrúg, kinyújt, karokkal derék kitámaszt. Teher a tarkón, nem a nyakon. Test és lábak egyenes, lábak összezárnak. Térd lassan homlokig lehoz, közben kifúj, majd lassan visszatol egyenesbe, belélegez.
Na, ez jó vicc. Kezdő lépés, amennyiben az ember összes felmenője artista volt.
Miután a falfelület problémáját megoldottam (tükör és szekrény közötti fél méteres darab), szégyen-nem szégyen, én bizony fal mellett csináltam végig: azon "másztam fel" a lábaimmal, és a végén azon jöttem vissza.
Gyilkos volt, nem a lábak miatt, mert azokban van izom, hanem azért, mert a hátamat féltettem, és mert a gyenge karjaimmal próbáltam függőben tartani magam. Az "egyenes test" leginkább egy retro kiflire emlékeztetett sajnos...
Nyűgös gyakorlat, ezzel meg fogok szenvedni úgy érzem.
1 sorozat/10 ismétlés
2/20 helyett.

Húzódzkodás Első lépés, első edzéscél (1/1)

Függőleges húzás a pontos neve a gyakorlatnak.
Stabil, függőleges dologban két, mellmagasságban behajlított karral megkapaszkodni. Lábujjak 7-15 centire a "dolog" aljától, láb-test függőleges, egyenes. Lassú, kontrollált hátradőlés, váll-hátizmok kinyújtása, lassú visszahúzás.
Maga a gyakorlat még a fekvő 1/1-nél is könnyebb, viszont a megfelelő hely...
Szekrény nem jó, mert mozog, meg magamra húzom, ugye. Van egy beépített szekrény, de azon nincs fogás. A válaszfalak az ajtóknál jók lennének, de az ajtónyílásban nem férek el kinyújtott karokkal... Végül azt csináltam, hogy félig kitártam egy szobaajtót, és abban kapaszkodtam meg. Kicsit lengett jobbra-balra, de nem volt vészes.
1 sorozat/10 ismétlés
2/20 helyett. Ebből ment volna a 2/20, de nem akarom nagyon megvariálni.

Sali

A bejegyzés trackback címe:

https://piskotasalata.blog.hu/api/trackback/id/tr247952368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása